سیستم اطفا حریق Archives | پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق https://samacofire.com/سیستم-اطفا-حریق/ شرکت صماکو با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه سیستم های اعلام حریق , سیستم اطفاء حریق , پمپ آتش نشانی و نصب و راه اندازی سیستم های ایمنی و آتش نشانی فعالیت می نماید Sat, 22 Oct 2022 12:55:44 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.5.2 https://samacofire.com/wp-content/uploads/2022/09/cropped-favicon-32x32.png سیستم اطفا حریق Archives | پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق https://samacofire.com/سیستم-اطفا-حریق/ 32 32 شیر یک طرفه هشدار دهنده https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87/ https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87/#respond Thu, 22 Oct 2020 08:24:12 +0000 https://samacofire.com/2020/10/22/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87/   Wet alarm valve پیش از بررسی نحوه عملکرد این سیستم بهتر است با اجزای تشکیل دهنده این سیستم آشنا شویم. بدنه سیستم هشداردهنده (body) : بدنه سیستم هشدار دهنده (اعلام) که متوالیا پس از پمپ نصب میشود دارای یک دیافراگم میباشد که همچون یک شیر یک طرفه عمل میکند با این تفاوت که روی […]

The post شیر یک طرفه هشدار دهنده appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

Wet alarm valve

پیش از بررسی نحوه عملکرد این سیستم بهتر است با اجزای تشکیل دهنده این سیستم آشنا شویم.

بدنه سیستم هشداردهنده (body) : بدنه سیستم هشدار دهنده (اعلام) که متوالیا پس از پمپ نصب میشود دارای یک دیافراگم میباشد که همچون یک شیر یک طرفه عمل میکند با این تفاوت که روی بدنه این عضو و دقیقا در محل نشیمنگاه دیافراگم حفره های کوچکی وجود دارد که با بسته شدن دیافراگم ارتباط حفره ها با منبع فشار قطع میشود و جریان در داخل حفره ها صفر میشود همینطور با روشن شدن پمپ و باز شدن دیافراگم جریان در داخل حفره ها ایجاد میشود.
واتر گانگ (water gong) : یک زنگ مکانیکی است که با برخورد جریان پرفشار آب به پره های آن یک حرکت دورانی ایجاد میکند و با ضربات متوالی یک زنگوله به بدنه ی آن در هر گردش هشدار را اعلام میکند .
پرشر سوییچ (pressure switch) : یک کلید قطع و وصل کننده جریان یک مدار الکتریکی مبتنی بر فشار اعمالی از طرف سیال داخل لوله میباشد. به این صورت که با افزایش فشار به بیش از حد معین از پیش تعریف شده ای با ایجاد اتصال کوتاه (short circuit) در یک مدار الکتریکی میتواند مقدمه ی زنگ خطر در طبقات باشد.
ریتارد چمبر (retard chamber) : محفظه ای مخصوص که بمنظور جلوگیری از واکنش سریع و اشتباه سیستم اعلام پس از خود – هشدار مکانیکی (واتر گانگ) و هشدار الکتریکی (پرشر سوییچ) – مقدار معینی از آب را در خود نگه میدارد تا پس از پر شدن این محفظه آب وارد سیستم هشدار گردد . این عضو از سیستم هشدار دهنده برای جلوگیری از پر شدن بر اثر نشت آب دارای شیر تخلیه با قطر کوچک میباشد .

نحوه عملکرد :

آب با فشار بالا در خط لوله ی آتش نشانی که بصورت موازی به اسپرینکلر ها, فایرباکس ها , شیر سیامی و … متصل است وجود دارد که بر اثر شکست یک یا چند اسپرینکلر و یا باز شدن شیر فایرباکس ها فشار آب داخل لوله افت میکند و برای جبران افت فشار پمپ روشن میشود.
در این مرحله با ایجاد جریان آب در لوله , دیافراگم روی بدنه (wet alarm valve) که بعد از پمپ قرار دارد باز میشود و به آب تحت فشار اجازه میدهد تا علاوه بر لوله ی اطفا در مجرا های تعبیه شده در بدنه (wet alarm valve) نیز جاری شود.
آب جاری شده در حفره ها به داخل ریتارد چمبر میریزد. اگر دبی آب ورودی از حد معینی کمتر باشد از شیر تخلیه (drain valve) تعبیه شده روی ریتارد چمبر خارج میشود و این به معنای نشت آب از حفره ها و عملکرد ناقص بدنه میباشد ولی اگر دبی آب بیشتر باشد که به معنای باز شدن دیافراگم و جریان آب در خط لوله است ریتارد چمبر به در مدت 15 تا 25 ثانیه پر میشود و پس از آن آب پرفشار وارد سیستم اعلام ( واتر گانگ و پرشر سوییچ ) میشود.
با ورود آب پرفشار به سیستم اعلام بلافاصله زنگ مکانیکی محیط موتورخانه را تحت پوشش هشدار خطر خود قرار میدهد و با افزایش فشار در پرشر سوییچ و فعال شدن آن نیز میتوان بصورت الکترونیکی هشدار را در هر نقطه ی دیگری بمنظور اعلام خطر به صدا در آورد .

نکات مهم در خصوص تعمیرونگهداری سیستم wet alarm valve :

با توجه به راکد ماندن آب در مدت طولانی در سیستم هشدار دهنده و یاعبور آب از شیر تخلیه ریتارد چمبر آب رسوب میگذارد و باعث کاهش دبی در زمان جریان و یا ممانعت از تخلیه آب ریتارد چمبر میشود که هرکدام میتواند باعث عملکرد ناقص این سیستم شود .
به همین منظور بایستی تا هر شش ماه (در صورت عدم عملکرد سیستم حریق) و یا در صورت عملکرد باید پس از هر بار حریق مسیر های خروج آب از ریتارد چمبر و ورودی حفره های روی بدنه و مجرا ها را چک کرد تا رسوبی در این نواحی نباشد .

The post شیر یک طرفه هشدار دهنده appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%b4%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87/feed/ 0
پمپ آتش نشانی https://samacofire.com/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-3/ https://samacofire.com/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-3/#comments Fri, 17 Jan 2020 07:09:31 +0000 https://samacofire.com/2020/01/17/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-3/ پمپ آتش نشانی به پمپ‌های گریز از مرکزی گفته می‌شود که دارای دِبی بالا در فشار حدود ۸ الی ۱۲ بار است و برای خاموش کردن آتش به‌کار می‌رود. پمپ آتش نشانی بعضی از آنها از نوع توربینی با محور عمودی هستند در حالیکه بقیه، پمپ های گریز از مرکز هستند،

The post پمپ آتش نشانی appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
پمپ آتش نشانی بحرانی ترین بخش در تجهیزات نصب شده در یک مجموعه می باشند. انواع پمپ آتشنشانی انواع و اندازه های مختلفی دارند. بوستر پمپ آتش نشانی در موردی که فشار تغذیه آب عمومی برای فعال کردن اسپرینکلرها خیلی کم است یا انشعاب آب عمومی تامین نشده است.

در مورد نخست، برای تقویت فشار آب عمومی و فعال کردن اسپرینکلرها، یک پمپ آتش نشانی تقویت کننده نصب می شود. در مورد بعدی، پمپ های آتش نشانی به یک مخزن آب اختصاصی (مخزن ذخیره، خلیج، رودخانه، یا…) متصل خواهد شد تا فشار آب مورد نیاز برای مصارف آتش نشانی را تامین کند.

اکثر پمپ آتش نشانی محرک های دیزل یا الکتریکی دارند اگرچه بعضی از آنهایی که پیش از سال 1974 ساخته شده اند با موتورهای بنزینی یا ماشین های بخار به حرکت در می آیند (البته این مورد به ندرت دیده می شوند).

بوستر پمپ آتش نشانی تقویت فشار معمولا الکتریکی هستند در حالیکه استفاده از پمپ های دیزل برای مخازن آب اختصاصی مرسوم تر می باشند. محدوده ظرفیت پمپ ها از gpm 25 تا gpm 5000 و بیشتر و محدوده فشار آنها از psi 50 تا 125 psi و بیشتر تغییر می کند.

بعضی از آنها از نوع توربینی با محور عمودی هستند در حالیکه بقیه، پمپ های گریز از مرکز هستند، استاندارد NFPA20 با نام پمپ های ایستگاهی برای محافظت در برابر آتش (ویرایش 1999) در حکم مرجعی موثق، آخرین الزامات و سایر اطلاعات را درباره پمپ آتش نشانی ارائه می دهد.

ضمائم A و -B که جزو استاندارد NFPA20 نیستند – رئوس ارزشمندی درباره طراحی، نصب، آزمایش و نگهداری و عیب یابی پمپ های آتش نشانی بیان می کنند.

پمپ آتش نشانی به پمپ‌ های گریز از مرکزی گفته می‌شود که دارای دِبی بالا در فشار حدود ۸ الی ۱۲ بار است و برای خاموش کردن آتش به‌کار می‌رود . پمپ آتش نشانی بعضی از آنها از نوع توربینی با محور عمودی هستند در حالیکه بقیه، پمپ های گریز از مرکز هستند،

“استاندارد NFPA20 با نام پمپ های ایستگاهی برای محافظت در برابر آتش” (ویرایش 2016) در حکم مرجعی موثق، آخرین الزامات و سایر اطلاعات را درباره بوستر پمپ آتش نشانی ارائه می دهد. ضمائم A و B – که جزو استاندارد NFPA20 نیستند – رئوس ارزشمندی درباره طراحی، نصب، آزمایش و نگهداری و عیب یابی پمپ های آتش نشانی بیان می کنند موتور محرک این گونه پمپها میتواند الکتریکی یا بنزینی و دیزلی باشد.

از انجایی که پمپهای اتشنشانی باید همیشه اماده بکار باشند ، ازتابلو برقی وپرشر سویچ واکومولاتوریا منبع تحت فشار برای روشن نمودن پمپ با موتور الکتریکی در لحظه موردنیاز استفاده میگردد. در بعضی سیستمها به دلیل نشتی اب از اتصالات ویا شیر ها و سوپاپ ویا اشکالات دیگر پس از پایین امدن فشار اکومولاتور پمپ شروع بکار نموده تا فشار مورد نیاز جهت خاموش کردن پمپ تامین گردد.

از انجایی که الکتروپمپ های اتش نشانی برای استارت کردن انرژی زیادی مصرف میکنند و همینطور در استارتهای زیاد استهلاک فراوانی خواهند داشت از الکترو پمپ کوچکتری که دارای فشار پمپ آتش نشانی اصلی باشد ولی دبی کمتری داشته باشد و با تنظیم پرشر سویچ دوم ودر موقع نشط کردن وکم فشار شدن ابتدا پمپ کوچک در مدار قرار گرفته و در صورت نیاز به دبی بیشتر پمپ اصلی کار خودش را شروع میکند. به اینگونه پمپ های کمکی جوکی پمپ گفته میشود.

انواع بوستر پمپ آتش نشانی

پمپ های آتش نشانی مورد تایید استاندارد NFPA 20 چهار گونه هستند :

1- پمپ های سانتریفیوژ تک طبقه افقی Sution Horizontal End Centrifugal Pump

2- پمپ های عمودی خطی Pump Vertical In-Line

3-پمپ های اسپلیت کیس یا همان پمپ های دو مکشه Horizontal Split-Case or Double Suction Centrifugal Pump

4-پمپ های عمودی توربینی Vertical Turbine Pump

متریال پمپ های آتش نشانی

پوسته : با توجه به فشار کاری پمپ، پوسته پمپ ممکن است چدن خاکستری GG

پمپ : GGG 40 ,25 چدن نشکن، برنز و یا استنلس استیل ریخته گری شده

پروانه : بر طبق استاندارد NFPA 20 و UL 448-FM 1311، پروانه پمپ های آتش نشانی یا باید برنز باشد و یا استنلس استیل. پروانه چدنی هرگز نباید در پمپ های آتش نشانی استفاده گردند.

محور : محور پمپ باید استنلس استیل باشد. بعلاوه استانداردهای 1311 FM و UL 448 قوانین واضحی جهت طراحی محور پمپ های آتش نشانی عنوان کرده اند.

آببندی : نوار گرافیتی (نوع بدون آزبست)

یاتاقان ها : بلبرینگ های روانکاری شده با گریس. بلبرینگ ها باید به حد کافی استحکام داشته باشند تا حداقل 5000 ساعت در ماکزیمم بار دوام آورند.

منحنی عملکرد پمپ های آتش نشانی

بر طبق استاندارد NFPA 20 منحنی مشخصه بوستر پمپ آتش نشانی به صورت زیر تعریف می شود:

الف) هد شات اف. برای تمامی انوع پمپ، هد نقطه شات اف نباید از 140 درصد هد نقطه کاری تجاوز نماید.

ب) دبی و فشار نقطه کاری. منحنی مشخصه پمپ باید از محل تلاقی دبی و فشار نقطه کاری و یا بالاتر از این نقطه عبور نماید. به عبارت دیگر در پمپ های آتش نشانی تلرانس منفی برای پمپ مجاز نمی باشد.

پ) بار اضافی. منحنی عملکرد پمپ باید به گونه ای باشد که در دبی های بیش از 150 درصد نقطه کاری، هد پمپ بیش از 65 درصد افت نکند.

سایر خصوصیات پمپ آتش نشانی

– تمام اندازه گیری ها و محاسبات باید برای آب تمیز با دمای 20 درجه سانتیگراد انجام شود.

– برای حالتی که دبی به 150 درصد نقطه کاری می رسد، توان مورد نیاز موتور می بایست مشخص شود و در صورت درخواست کارفرما توان نامی محرکه بر اساس این حالت انتخاب گردد.

– برای اطمینان از عملکرد پمپ ها در شرایط خواسته شده، سازنده می بایست هر پمپ را جداگانه با آب تست نماید و گواهینامه های تست را ارائه نماید. در گواهینامه تست می بایست منحنی عملکرد، توان جذبی موتور و منحنی بازده نشان داده شود.

– در مواقعی که پمپ می بایست مکش منفی انجام دهد نباید از پمپ های سانتریفیوژ استفاده نمود.

هر پمپ می بایستی پلاک جداگانه ای داشته باشد. در پلاک پمپ می بایست فشار کاری، دبی نقطه کاری، سرعت چرخش و فاکتورهای عملکرد موتور ذکر گردد.

– هر پمپ می بایستی دارای فشار سنج در سمت رانش و مکش باشد.

– پوسته هر پمپ می بایستی دارای شیر فشار شکن باشد.

– کوپلینگ موتور پمپ و سایر اجزا دورانی پمپ می بایستی مجهز به محافظ (گارد) باشد.

موتورهای الکتریکی

– الکتروموتورها می بایست بر طبق استاندارد MG-1 NEMA باشند.

– تمام الکتروموتورها می بایست مناسب جهت کارکرد دائم باشند.

– موتورها نباید سرویس فاکتور کمتر از 1.15 داشته باشند.

– در مواقعی که امکان پاشش آب وجود داشته باشد، الکتروموتورها می بایست از نوع TEFC باشند.

– در مواقعی که عدم قطعیت در تامین برق وجود دارد، می بایست منبع قدرت یدکی تامین شود.

– وقتی ژنراتور برای تامین برق الکتروپمپ استفاده می شود، منبع انرژی می بایست الزامات استاندارد NFPA 110 را داشته باشد.

دیزل موتورها

– موتورهای دیزلی استفاده شده در بوستر پمپ آتش نشانی ، می بایست قابل اطمینان، با کیفیت بالا و برای سیستم های آتش نشانی طراحی شده باشد.

– در حالتی که موتور دیزل انتخاب شده است، می بایست دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا مورد توجه قرار گیرد.

– پمپ و دیزل موتور می بایست توسط کوپلینگ های انعطاف پذیر کوپله شوند.

– دیزل موتورها می بایست مجهز به گاورنر باشند و قابلیت تنظیم سرعت دیزل بین 10 درصد شات اف و ماکزیمم بار کاری پمپ را داشته باشد.

– دیزل موتور باید دارای دستگاه خاموش کننده افزایش سرعت Over speed shut-down device باشد که وقتی سرعت 20 درصد افزایش می یابد دیزل خاموش گردد.

– موتورباید مجهز به سرعت سنج Tachometer باشد.

– موتور پمپ دارای گیج فشار روغن باشد.

– موتور پمپ آتش نشانی دارای نشانگر دما باشد.

– تمام نشانگرهای کنترلی موتور می بایستی به طور مناسبی به تابلو کنترل متصل گردند.

– دیزل موتور پمپ می بایستی مجهز به دو باتری ذخیره باشد.

– باتری دو برابر ظرفیت برای نگه داشتن سرعت میل لنگ که توسط سازنده توصیه شده است، دارا باشد.

– هر باتری پمپ آتش نشانی می بایستی دارای کنتاکتورهای دستی کنترلی باشند تا وارد مدار گردند.

تجهیزات جانبی

– شیرآلات مکش و رانش می بایستی از نوع دروازه ای Y&OS باشند.

– در مواقعی که بین قطر فلنج مکش و لوله مکش اختلاف سایز وجود دارد، یک تبدیل خارج از مرکز می بایست استفاده شود.

– در مواقعی که بین قطر فلنج رانش و لوله رانش اختلاف سایز وجود دارد، یک تبدیل مرکزی می بایست استفاده شود.

– جاکی پمپ باید فشار خروجی کافی داشته باشد تا فشار مورد نظر سیستم محافظتی آتشنشانی تامین گردد.

– پمپ های جاکی همچنین از ایجاد ضربه قوچ وقتی پمپ اصلی وارد مدار می شود جلوگیری می کند.

سیستم کنترلی پمپ های آتشنشانی با محرکه الکتریکی

الف) خصوصیات

– پنل باید به طور ویژه برای کارکرد پمپ های آتش نشانی با محرکه الکتریکی ساخته شوند .

– تمام سیستم کنترلی باید قبل از ارسال از کارخانه توسط سازنده، مونتاژ، سیم کشی و ست گردند.

– طراحی سیستم کنترلی می بایست بسیار قابل اطمینان باشد.

– مفهوم هر لامپ و یا دکمه و مانند آن رو پنل می بایستی به گونه ای نوشته شود که امکان پاک کردن و یا زا بین بردن آن نباشد.

ب)پوشش Enclosure

– پانل می بایستی به طور مطمئنی در برابر قطرات آب محافظت شود (حداقل مطابق توصیه های NEMA و IEC). وقتی که تجهیزات در محیط های بیرون و یا ویژه ای نصب می گردند، درجه حفاظت تابلو می بایستی مناسب باشد.

– پنل می بایستی کاملا روی زمین مستقر شود.

– پنل پمپ آتش نشانی های نوع ایستاده stood On یا دیواری باید مجهز به تمام تجهیزات لازم جهت نصب باشند.

پ) راه اندازی و کنترل

– راه اندازی و کنترل می بایستی بصورت دستی یا اتوماتیک باشد.

– کنترلر اتوماتیک باید خود عمل کننده Self-acting برای راه اندازی و محافظت الکتروموتور باشد.

– وقت سویچ فشار استفاده می شود، باید سویچی استفاده شود که مستقل از تنظیمات بالا و پایین کالیبر در مدار کنترل باشد.

– برای تمام پمپ ها و همچنین پمپ جاکی، هر کنترلر باید سویچ فشار جداگانه مخصوص خودش را داشته باشد.

– برای حالت غیر اتوماتیک، سوئیچ عملکرد دستی روی کنترل پانل باید به گونه ای باشد که موتور به صورت دستی روشن شود و عملکرد سوئیچ دستی تاثیری بر سوئیچ فشاری نداشته باشد. سیستم باید به گونه ای باشد تا موقع خاموش کردن دستی، سیستم در حالت کار باقی بماند.

ت) تجهیزات سیگنال و آلارم

– برای حالات زیر می بایست نشانگرها و آلارم های جداگانه ای وجود داشته باشد :

1) غیرفعال شدن استارت اتوماتیک موتور

2) خاموش شدن موتور به خاطر سرعت غیر مجاز speed Over

3) خرابی باتری

4) ازکار افتادن شارژر باتری

5) فشار بسیار پایین روغن در سیستم روانکاری

6) دمای سیستم خنک کاری

ث) اتصالات و سیم کشی

– اجزای سیم کشی کنترلر باید به صورتی باشد که برای کارکرد دائم مناسب باشد.

آزمایش های منظم مورد نیاز

پمپ آتش نشانی ، در هر نوع و اندازه ای نه تنها باید بطور دوره ای و ترجیحا به روش روشن شدن خودکار (استارت اتوماتیک) آزمایش شوند بلکه گاه باید دستی نیز روشن شوند. بعضی می گویند این پمپ ها باید هفتگی آزمایش شوند (مانند آنچه در NFPA20 آمده است (و بقیه می گویند پمپ های دیزل، هفتگی و پمپ های الکتریکی، ماهانه نیازمند آزمایش هستند.

این آزمایش ها شامل آزمون راه اندازی و کارکردی (بدون جریان آب) هستند، مانند روشن کردن خودرو در یک صبح زمستانی خیلی سرد. درباره زمان این آزمایش ها نیز نظرها متفاوت است اما به نظر بعضی کارشناسان خبره 30 دقیقه ای برای پمپ های دیزل و 10-15 دقیقه برای پمپ های الکتریکی (در هر نوع پمپ در سرعت نامی و دمای کاری عادی).

فصل پنجم استاندارد NFPA25، با نام بازرسی، آزمایش و نگهداری سیستم های اطفاء حریق بر مبنای آب (ویرایش 1998) شامل محدوده کاملی از آزمون های پیشنهاد شده و دوره تکرار آنهاست. NFPA25 راهنمایی های خوبی در هر مورد دارد.

The post پمپ آتش نشانی appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-3/feed/ 1
شیر کشوئی https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%a6%db%8c/ https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%a6%db%8c/#respond Sun, 21 Jan 2018 13:07:27 +0000 https://samacofire.com/1396/11/01/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%a6%db%8c/   شیر کشوئی یا ( gate valve) گیت ولو از ساده ترین وقدیمی ترین مکانیزم برای کنترل جریان سیال استفاده میکند . از دیرباز برای کنترل جریان آب در جویبار از یک دریچه مستطیل شکل که از دو طرف در یک قاب شیار دار جایگرفته بود استفاده میکردند . در این شیرها با قرار گرفته […]

The post شیر کشوئی appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

شیر کشوئی یا ( gate valve) گیت ولو از ساده ترین وقدیمی ترین مکانیزم برای کنترل جریان سیال استفاده میکند . از دیرباز برای کنترل جریان آب در جویبار از یک دریچه مستطیل شکل که از دو طرف در یک قاب شیار دار جایگرفته بود استفاده میکردند . در این شیرها با قرار گرفته دریچه کشوئی شیر که میتواند شکلهای مستطیلی یا گرد داشته باشد در شیار سیت عبور سیال متوقف میگردد و بالعکس زمانی که این دریچه کشوئی به بالاترین موقعیت خود میرسد سیال بدون وجود هیچ مقاومت و افت فشاری به مسیر خود ادامه میدهد. این شیرهای در صنعت معمولا به صورت فلنچی بوده و برای جلو گیری از نشتی از گسکت (gasket) یا واشرهای مربوطه استفاده میگردد . به جهت اینکه عبور سیال رابطه خطی و مشخصی با باز شدن کشوی شیر ندارد از شیر کشوئی معمول بجز مواردی که به شکل خاصی طراحی گردیده اند نمیتوان برای کنترل کامل عبور سیال استفاده نمود و بیشتر از گیت والوهای در حالت کامل بسته یا باز استفاده میگرد.

شیر کشویی یا گیت ولو (Gate Valve) یکی از انواع شیرآلات صنعتی بسیار پرکاربرد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که معمولا” دارای دیسکی با حرکت خطی است که برای شروع یا قطع جریان در سیال استفاده می‌شود. این ولو قابل تنظیم نبوده و قابلیت تنظیم دریچه‌ای جریان را نیز ندارد. علت نامگذاری دروازه ((Gate از قرارگرفتن دیسک در جریان سیال مشتق گرفته شدهاست. به Gate Valve گاهی اوقات Slide Valve نیز گفته می‌شود. این ولوها دارای حرکت خطی می‌باشند. گیت ولو، جهت رساندن افت فشار به پائین‌ترین سطح ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دو نوع گیت ولو در مهندسی نفت و گاز موجود است. نوع اول گیت ولو موازی ( Parallel) که از یک دیسک تخت دروازه ایی در بین نشیمنگاه موازی قرار داده می شود. این ولو دارای یک لبه بسیار تیزی در قسمت پایین خود می باشد که این لبه تیز جهت برش و از بین بردن ذرات جامد ورودی در ولو است. نوع دیگر آن دارای دروازه هایی بصورت گوِوه ایی شکل میباشد که به منظور بسته شدن در حالت Shut Off از دو Seat مورب و یک Gate مورب استفاده می‌ شود .
دیسک یک گیت ولو (Gate Valve) وقتیکه کاملا باز (ON ) می‌شود، دیسک بطور کامل از مسیر عبور جریان برداشته می‌شود. این خاصیت باعث از بین رفتن هرگونه مقاومتی در ولو در هنگامی که شير باز است می‌شود. وقتیکه ولو بطور کامل بست (Off) شد توسط یک رینگ آب بند دیسکی صفحه اصلی را آببند می‌کند و آب بندی خوبی بوجود می‌آید. گیت ولو ها معمولا از چدن ، چدن نشکن، فولاد کربنی ، فولاد ضد زنگ ، فولاد آلیاژی و استیل فورج شده ، ساخته میشود. استاندارد گیت ولو ها ASME B16.34 و استاندارد Face to Face آنها ASME B16.10 و استاندار فلنج های آن نیز ASME B16.5 می باشد.
بیشترین کاربرد گیت ولو (Gate Valve)در سرویس ها و خطوطی است که عایق میشوند و درسیالهایی که هدف بستن جریان است استفاده میشود.

The post شیر کشوئی appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%a6%db%8c/feed/ 0
شیر سیلابی – دیلوج ولو سیستم https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%84%d9%88%d8%ac-%d9%88%d9%84%d9%88-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/ https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%84%d9%88%d8%ac-%d9%88%d9%84%d9%88-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/#respond Sun, 21 Jan 2018 13:02:28 +0000 https://samacofire.com/1396/11/01/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%84%d9%88%d8%ac-%d9%88%d9%84%d9%88-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/   DELUGE VALVE SYSTEM سیستم های سیلابی توسط یک عامل الکتریکی، پنوماتیکی و یا هیدرولیکی فعال می شوند. اسپرینکلرهای مورد استفاده در این سیستم ها از نوع باز بوده و پس از باز شدن دهانه شیر، آب در شبکه جریان پیدا کرده و از تمام اسپرینکلرها یا اسپری نازل ها آب تخلیه می شود. این […]

The post شیر سیلابی – دیلوج ولو سیستم appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

DELUGE VALVE SYSTEM

سیستم های سیلابی توسط یک عامل الکتریکی، پنوماتیکی و یا هیدرولیکی فعال می شوند. اسپرینکلرهای مورد استفاده در این سیستم ها از نوع باز بوده و پس از باز شدن دهانه شیر، آب در شبکه جریان پیدا کرده و از تمام اسپرینکلرها یا اسپری نازل ها آب تخلیه می شود. این سیستم ها در مکانهای پر خطر و مکانهایی که سرعت رشد حریق در آنها زیاد میباشند استفاده می شود. این سیستم ها دارای دانسیته بالا جهت تخلیه زیاد و سریع آب جهت جلوگیری از انتشار آتش میباشند. همزمان با عملیات اطفاء حریق، آلارم مکانیکی سیستم فعال شده و امکان ارتباط این سیستم به سیستم اعلام حریق و آلارم الکتریکی نیز وجود دارد.

The post شیر سیلابی – دیلوج ولو سیستم appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%84%d9%88%d8%ac-%d9%88%d9%84%d9%88-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/feed/ 0
سيستم بلدر تانک (Bladder Tank) https://samacofire.com/%d8%b3%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-bladder-tank/ https://samacofire.com/%d8%b3%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-bladder-tank/#respond Sun, 21 Jan 2018 12:24:24 +0000 https://samacofire.com/1396/11/01/%d8%b3%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-bladder-tank/   سيستم بلدر تانک (Bladder Tank) شامل دو مخزن مي باشد که داخل يکديگر قرار گرفته است معمولا مخزن داخلي که حاوي فوم مي باشداز جنس Thermo plastic ساخته مي شود تا انعطاف پذيري لازم را داشته باشد . مخزن خارجي که از جنس کربن استيل مي باشد آب به آن وارد مي شود و […]

The post سيستم بلدر تانک (Bladder Tank) appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

سيستم بلدر تانک (Bladder Tank) شامل دو مخزن مي باشد که داخل يکديگر قرار گرفته است معمولا مخزن داخلي که حاوي فوم مي باشداز جنس Thermo plastic ساخته مي شود تا انعطاف پذيري لازم را داشته باشد . مخزن خارجي که از جنس کربن استيل مي باشد آب به آن وارد مي شود و باعث فشرده شدن مخزن داخلي مي شود که حاوي فوم بوده و از مخزن فوم خارج ميشود . با Bladder Tank از ظرفيت 500 ليتر تا 15000 ليتر را در انواع افقي و عمودي ارائه مي نمايد . اين سيستم قابليت تزريق فوم با ظرفيت 3% و 6% را دارا مي باشد. قسمت تانک تحت فشار مطابق با استاندارد ASME Sec. VIII طراحي و ساخته مي شود.

The post سيستم بلدر تانک (Bladder Tank) appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b3%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-bladder-tank/feed/ 0
زون اسمبلی از شیر پروانه ای https://samacofire.com/%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a8%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c/ https://samacofire.com/%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a8%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c/#respond Fri, 19 Jan 2018 13:16:36 +0000 https://samacofire.com/2018/01/19/%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a8%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c/   Zone Control Valve زون اسمبلی از شیر پروانه ای، فلوسوئیچ و شیر تست و تخلیه تشکیل شده است که بر روی لوله های اسپرینکلر سر خط ورودی هر طبقه جهت کنترل آب ورودی به هر طبقه و جلوگیری از هدر رفت بی رویه آب بعد از عملکرد اسپرینکلر در یک فضا و نیز فرمان […]

The post زون اسمبلی از شیر پروانه ای appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

Zone Control Valve
زون اسمبلی از شیر پروانه ای، فلوسوئیچ و شیر تست و تخلیه تشکیل شده است که بر روی لوله های اسپرینکلر سر خط ورودی هر طبقه جهت کنترل آب ورودی به هر طبقه و جلوگیری از هدر رفت بی رویه آب بعد از عملکرد اسپرینکلر در یک فضا و نیز فرمان به سیستم اعلام حریق از طریق فلوسوئیچ نصب می گردد.

The post زون اسمبلی از شیر پروانه ای appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a8%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%db%8c/feed/ 0
اسپرینکلر آتش https://samacofire.com/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%da%a9%d9%84%d8%b1-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/ https://samacofire.com/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%da%a9%d9%84%d8%b1-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/#respond Fri, 19 Jan 2018 13:15:02 +0000 https://samacofire.com/2018/01/19/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%da%a9%d9%84%d8%b1-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/   سامانه پاششی اطفاء حریق اسپرینکلر یکی از مهمترین تجهیزات اطفاء حریق می باشد که در زمان حریق با فعال شدن توسط دما و یا سیستم اعلام حریق باعث تخلیه حجم آب مناسب با اسپرنکلر در محیط می گردد. و در هر سال در سراسر جهان بیش از ۴۰ میلیون اسپرینکلر نصب می‌گردد. در ساختمان‌هایی […]

The post اسپرینکلر آتش appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

سامانه پاششی اطفاء حریق

اسپرینکلر یکی از مهمترین تجهیزات اطفاء حریق می باشد که در زمان حریق با فعال شدن توسط دما و یا
سیستم اعلام حریق باعث تخلیه حجم آب مناسب با اسپرنکلر در محیط می گردد.
و در هر سال در سراسر جهان بیش از ۴۰ میلیون اسپرینکلر نصب می‌گردد. در ساختمان‌هایی که توسط اسپرینکلر آتش حفاظت شده و دارای طراحی و نگهداری استاندارد باشد، بیش از ۹۹ درصد از آتش‌سوزی‌ها به تنهایی توسط اسپرینکلر کنترل می‌شود.
جالب است بدانید که بر اساس آمارهای منتشر شده ۳۷٪ از آتش‌سوزی‌ها با فعال شدن تنها یک اسپرینکلر، ۵۶٪ با فعال شده کمتر از ۳ اسپرینکلر و ۸۳٪ از حریق‌ها با کمتر از اسپرینکلر مهار شده‌اند؛ که این آمار نشان دهنده نقش بسیار مؤثر این دستگاه ساده می‌باشد؛ و نکته جالب تر این است که در انگلستان تا کنون هیچ‌یک از ساختمان‌های مجهیز به سیستم اطفا حریق اسپرینکلر دچار خسارت‌های سنگین و مرگ ناشی از حریق نشده‌اند!

The post اسپرینکلر آتش appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%da%a9%d9%84%d8%b1-%d8%a2%d8%aa%d8%b4/feed/ 0
شيرهاي ثابت نگهدارنده فشار https://samacofire.com/%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/ https://samacofire.com/%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/#respond Fri, 19 Jan 2018 13:08:48 +0000 https://samacofire.com/2018/01/19/%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/   شيرهاي ثابت نگهدارنده فشار ساخت شركت مكانيك آب براي ثابت نگه داشتن فشار در بالا دست شير به كار مي روند. از اين شيرها معمولا در تقاطع خطوط لوله استفاده مي شود، چون اگر (در يك تقاطع) در يك جهت مقاومت كمتر و مصرف بيشتري در مقايسه با مسير ديگر وجود داشته باشد، مساله […]

The post شيرهاي ثابت نگهدارنده فشار appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

شيرهاي ثابت نگهدارنده فشار ساخت شركت مكانيك آب براي ثابت نگه داشتن فشار در بالا دست شير به كار مي روند. از اين شيرها معمولا در تقاطع خطوط لوله استفاده مي شود، چون اگر (در يك تقاطع) در يك جهت مقاومت كمتر و مصرف بيشتري در مقايسه با مسير ديگر وجود داشته باشد، مساله فرار آب به وجود خواهد آمد. بنابراين با نصب شير ثابت نگهدارنده فشار بر روي خط لوله اي كه مقاومت كمتري در مقابل جريان از خود نشان مي دهد، فشار در تقاطع خط لوله حفظ مي شود تا آب بتواند به مسير كه مقاومت بيشتري در مقابل جريان از خود نشان مي دهد نيز هدايت شود. از اين شيرها در انتقال آب به منبع هوايي و خروجي پمپ ها نيز استفاده مي شود.

The post شيرهاي ثابت نگهدارنده فشار appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/feed/ 0
سیستم اطفای حریق FM200 https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-fm200/ https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-fm200/#respond Fri, 19 Jan 2018 13:06:22 +0000 https://samacofire.com/2018/01/19/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-fm200/   گاز HFC227ea با برند تجاری FM200 یک گاز اطفا حریق غیر سمی، بدون رنگ، سازگار با محیط زیست و نارسانای الکتریکی است که برای انسان مضر نمی‌باشد. این گاز با ورود به زنجیره ماده سوختنی و اکسیژن محیط باعث خاموش شدن شعله های آتش شده و پس از عملیات اطفاء معمولا دارای پسماندی نمی‌باشد […]

The post سیستم اطفای حریق FM200 appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

گاز HFC227ea با برند تجاری FM200 یک گاز اطفا حریق غیر سمی، بدون رنگ، سازگار با محیط زیست و نارسانای الکتریکی است که برای انسان مضر نمی‌باشد. این گاز با ورود به زنجیره ماده سوختنی و اکسیژن محیط باعث خاموش شدن شعله های آتش شده و پس از عملیات اطفاء معمولا دارای پسماندی نمی‌باشد که این مهم ضمن به حداقل رساندن آسیب های احتمالی حاصل از عملیات اطفا حریق، موجب کاهش زمان تعطیلی محل حریق پس از عملیات اطفا خواهد شد. از همین رو سیستم اطفای حریق FM200 یکی از خاموش کننده های مورد تایید سازمان های جهانی همچون NFPA، EPA و …پذیرفته شده و استفاده از این سیستم در بیش از هفتاد کشور جهان و بیش از صدها هزار پایگاه مختلف رایج و مرسوم گشته است.

روش عملکرد سیستم برای مهار و اطفا حریق چگونه است؟
مکانیسم و نحوه عملکرد اصلی این گاز برای مهار آتش از طریق تجزیه ساختاری ناشی از حرارت و در نتیجه جذب حرارت که یکی از عوامل شیوع آتش است می باشد. به عبارت دیگر این گاز با جذب حرارت محیط حریق و تجزیه شیمیایی، خود باعث حذف عامل اولیه حریق یعنی حرارت و شعله خواهد شد.

The post سیستم اطفای حریق FM200 appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-fm200/feed/ 0
سیستم های اطفاء حریق CO2 کربن دی اکسید https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-co2-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86-%d8%af%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/ https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-co2-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86-%d8%af%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/#respond Fri, 19 Jan 2018 12:59:42 +0000 https://samacofire.com/2018/01/19/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-co2-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86-%d8%af%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/   کربن دی اکسید به عنوان گازی بی رنگ، بی بو و عایق جریان الکتریسیته ، عامل خاموش کننده ای موثر برای آتش است. این گاز می تواند به سرعت منبسط شده که به سیستم های اطفاء حریق CO2 این اجازه را می دهد که به سرعت آتش را خاموش کنند. سیستم های یکپارچه اطفاء […]

The post سیستم های اطفاء حریق CO2 کربن دی اکسید appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
 

کربن دی اکسید به عنوان گازی بی رنگ، بی بو و عایق جریان الکتریسیته ، عامل خاموش کننده ای موثر برای آتش است. این گاز می تواند به سرعت منبسط شده که به سیستم های اطفاء حریق CO2 این اجازه را می دهد که به سرعت آتش را خاموش کنند.
سیستم های یکپارچه اطفاء حریق CO2 ، با استفاده از حسگر های الکتریکی ، می توانند آتش را در مراحل اولیه شعله ور شدن آن تشخیص دهد. طراحی این سیستم ها بر اساس تطبیق با شرایط خاص هر پروژه انجام می شود. سیستم های کربن دی اکسید به صورت اتوماتیک عمل می کنند تا از تشخیص بلافاصله آتش و اطفاء سریع آن اطمینان حاصل شود. این سیستم ها می توانند بر اساس total flooding و یا به صورت کاربرد local ، طراحی و مورد استفاده قرار بگیرند.
سیستم های کربن دی اکسید ، هر سه رأس مثلث آتش را هدف قرار می دهند. نخست ، با ورود کربن دی اکسید به ناحیه مورد نظر باعث جابجا شدن و خروج اکسیژن از آن ناحیه می گردند؛ به طوری که هرگونه شعله آتش قابل مشاهده ، به علت کمبود اکسیژن خاموش می شود. علاوه بر این، فرآیند اطفاء با سیستم های CO2 ، باعث کاهش غلظت سوخت، که به شکل گاز در اتمسفر وجود دارد، می گردد. و در نهایت ،گاز CO2باعث می شود منطقه آتش کمی خنک شود و بدین ترتیب عملیات اطفاء حریق تکمیل می شود.
به علت اینکه کربن دی اکسید از دسته گازهای Clean Agent است ، پس از تخلیه گاز توسط سیستم اطفاء حریق CO2 ، نیازی به پاکسازی وجود ندارد و به این صورت ، این سیستم در کار شما خللی ایجاد نمی کند.
سیستم اطفاء حریق CO2 شرکت مهندسی ، سیستمی چند منظوره است و برای انواع گوناگونی از مواد اشتعال پذیر کاربرد دارد. این سیستم برای مقابله با خطرات دسته A، B و C تایید می شود.

The post سیستم های اطفاء حریق CO2 کربن دی اکسید appeared first on پمپ آتش نشانی | صماکو | سیستم اطفاء حریق | سیستم اعلام حریق.

]]>
https://samacofire.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-co2-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86-%d8%af%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/feed/ 0
scamscamscamscamscamscamscamscamscamscamscamscamscamscam